Categories
Biznes, CRM

Pomysły na wykorzystanie CRM w firmie produkcyjnej

Skrót CRM pochodzi od określenia Customer Relationship Management i oznacza system zarządzania relacjami z klientem. To uniwersalne narzędzie, które pozwala wykonywać wiele zadań i osiągać różne cele jednocześnie. Dzięki niemu można gromadzić informacje na temat kontrahenta, określać kierunek dotychczasowych relacji i zdobywać nowych odbiorców. Pozwala to oczywiście na spersonalizowanie oferty, a tym samym uczynienie jej bardziej przekonującą.

Jak wygląda CRM w firmie produkcyjnej?

Charakter systemu zarządzania relacjami z klientem różni się w zależności od profilu przedsiębiorstwa. W przypadku firm zajmujących się produkcją istotne jest stworzenie zależności pomiędzy informacjami na temat odbiorców a sposobem planowania produkcji. Dlatego punktem wyjściowym jest zawsze klient, baza kontaktowa oraz historia dotychczasowych relacji. Na tej podstawie planuje się zlecenia, co jest szczególnie ważne z punktu widzenia zarządzania magazynem. Zlecenia wpływają w bezpośredni sposób na produkcję, która z kolei stanowi podstawę do tworzenia oferty handlowej. Z kolei sposób, w jaki klienci korzystają z oferty, pozwala zbierać informacje na ich temat. W ten sposób dochodzi do powstania samonapędzającego się mechanizmu, który dzięki swojemu uporządkowaniu i prostocie może być modyfikowany na setki sposobów. Przynosi firmie również tyle samo korzyści.

Dlaczego warto korzystać z systemu CRM?

Dla przedsiębiorców, zwłaszcza tych zajmujących się produkcją, najwyższą wartością są ludzie, a więc ich pracownicy i klienci. System CRM umożliwia zarządzanie relacjami z innymi, a jednocześnie uzyskiwanie ciekawych danych z dotychczasowych interakcji. Żeby to udowodnić, stworzyliśmy listę kilku najważniejszych sposobów na to, jak wykorzystać system CRM w przedsiębiorstwie produkcyjnym.

Zdobądź dostęp do informacji

Informacja oznacza dziś władzę. W systemie CRM, za pomocą kilku kliknięć, pracownicy mają dostęp do najważniejszych danych na temat klientów. Wiedzą, jak się z nimi kontaktować, jakie są ich funkcje w danej organizacji oraz jak często nawiązują kontakt z przedsiębiorstwem. Bardziej rozbudowane systemy dają dostęp również do preferencji klienta, produktów oznaczonych jako ulubione oraz jego historii płatności. W szerszej perspektywie system CRM pomaga również identyfikować trendy na rynku, a także problemy w firmie. Jest to w końcu narzędzie do generowania niezwykle precyzyjnych raportów. Na ich podstawie zespół zarządzający wytycza cele dopasowane do przedsiębiorstwa, wykorzystując do tego okazje i możliwości pojawiające się na rynku oraz tworzy strategię ratunkową na wypadek pojawienia się jakichkolwiek problemów. System znacząco ułatwia zatem zarządzanie przedsiębiorstwem w czasie dobrej koniunktury, a także wtedy, gdy nadejdzie kryzys.

Zdobądź kontrolę

Obecnie wszyscy gracze, którzy chcą liczyć się na rynku, muszą być obecni w mediach społecznościowych. Z punktu widzenia firmy głównym problemem obsługi profili w social mediach jest ich mnogość. Dzięki specjalnym rozwiązaniom możliwe jest jednak kontrolowanie tego, co klienci piszą na temat firmy na różnych kanałach komunikacyjnych. Aplikacja działająca w ramach CRM pozwala śledzić słowa kluczowe, hasztagi, a nawet rozpoznawać pozytywne lub negatywne opinie. Wspomaga także sprawne odpisywanie na wiadomości.

Zacznij świadomie sprzedawać

Jedną z najbardziej przydatnych funkcjonalności systemu CRM jest możliwość planowania i automatyzowania cykli sprzedażowych. Sprawniejsze zarządzanie zamówieniami sprawia, że klienci szybciej je otrzymują, co bezpośrednio przekłada się na ich zadowolenie. Baza informacji na temat odbiorcy jasno pokazuje również te momenty, w których był on najbardziej aktywny podczas składania zamówienia. Dzięki temu firma wie, jakie rozwiązania rzeczywiście działają. Oznacza to nie tylko zwiększenie zysków, ale również zmniejszenie kosztów związanych z nieudanymi działaniami sprzedażowymi.

Zarządzaj bez względu na to, gdzie się znajdujesz

Dużym plusem systemu CRM jestem to, że łączy on informacje z różnych źródeł i dziedzin, a także umożliwia dostęp do nich w chmurze. Dane są aktualizowane na bieżąco, co ogranicza ryzyko operowania na nieaktualnych informacjach. W tym samym czasie dostęp do bazy zyskuje kilku pracowników, co znacząco ułatwia pracę zespołową. Poza tym, ze względu na to, że program działa w chmurze, można mieć do niego dostęp z dowolnego urządzenia mającego połączenie z Internetem. Daje to przedsiębiorcom niezwykłą swobodę działania.

Jak umiejętnie wdrożyć to rozwiązanie w swojej firmie?

Przedsiębiorca, który zdecydował się na wdrożenie CRM, może skorzystać w tym zakresie z naszego doradztwa. Wspólnie opracujemy listę najbardziej przydatnych funkcji systemu w zależności od profilu przedsiębiorstwa, a nasz software house zajmie się opracowaniem dedykowanego narzędzia skrojonego na miarę potrzeb klienta.