Categories
Blog, Marketing

Regularne zaglądanie do GA4 pozwala właścicielowi firmy na bieżąco monitorować i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony internetowej oraz efektywność działań marketingowych. Dzięki tym informacjom można podejmować lepsze decyzje, optymalizować strategię i zwiększać efektywność działań biznesowych. Przedstawiamy 3 kluczowe raporty w Google Analytics 4 (GA4), które warto regularnie sprawdzać, jeśli prowadzisz stronę internetową dla swojej firmy:

1. Raport Pozyskiwania Ruchu

Ten raport dostarcza informacji na temat tego, jak użytkownicy znajdują Twoją stronę internetową i skąd się na niej biorą. Pokazuje dane na temat źródeł ruchu, takich jak wyszukiwanie organiczne, kampanie płatne, odwiedziny bezpośrednie i odwołania. Informacje te są kluczowe do oceny skuteczności Twoich strategii marketingowych i zrozumienia, które kanały generują najwięcej ruchu na Twojej stronie.

Jeśli nie wiesz, czy masz w swoim GA4 skonfigurowany taki raport, skontaktuj się z Midero – pomożemy Ci go ustawić. A jeśli nie zdarza Ci się zaglądać do Analyticsa – z nami możesz to zmienić. Skonfigurujemy – w ramach wdrożenia analityki – całą usługę, najważniejsze dla Twojego biznesu raporty i wyjaśnimy Ci, jak je przeglądać, by być na bieżąco z danymi. Jesteś zainteresowany – skontaktuj się z nami!

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Oswiadczenie

2. Raport Stron Docelowych

Raport o Stronach Docelowych to drugi bardzo ważny raport – szczególnie z punktu widzenia SEO. Umożliwia on sprawdzenie, jak odwiedzający z wyszukiwarek internetowych wchodzą w interakcje z poszczególnymi podstronami w Twojej witrynie. Jeśli odfiltrujesz strony zawierające w adresie produkty lub kategorie (o ile masz tak zbudowane URL-e) zobaczysz, które kategorie i produkty zbierają największy ruch. Jeśli to dla Ciebie za mało to, pamiętaj, że po połączeniu GA4 z Google Search Console, możesz uzyskać kompleksowe dane na temat wyświetleń, kliknięć, CTR i słów kluczowych, które generują ruch organiczny na Twoje strony docelowe.

3. Raport Demograficzny Użytkowników

Ten raport dostarcza cennych informacji na temat tego, kim są odwiedzający Twoją stronę internetową. Zawiera dane dotyczące wieku, płci, lokalizacji geograficznej użytkowników. Zrozumienie demografii Twojej publiczności może pomóc Ci stworzyć bardziej spersonalizowane strategie marketingowe i dostosować treści, aby lepiej odpowiadały preferencjom i potrzebom Twojej docelowej grupy odbiorców. Warto też sprawdzić,

Te raporty zapewnią Ci istotne informacje na temat wydajności Twojej strony internetowej, źródeł ruchu oraz cech demograficznych odbiorców. Regularne przeglądanie ich pomoże Ci optymalizować obecność firmy w Internecie i prowadzić skuteczne działania marketingowe. Zaleca się poświęcanie około 15-20 minut dziennie na sprawdzanie tych kluczowych raportów, aby być na bieżąco i podejmować decyzje oparte na danych dla Twojej strony internetowej.

By Wioleta Kończyk

W Midero organizuję dział Google Ads i jestem specjalistką od kampanii PPC dla naszych klientów. W wolnych chwilach czytam thrillery i kryminały, oraz słucham podcastów true crime. Fascynują mnie wspomnienia z czasów II wojny światowej, a jedzenie na łonie natury podczas pikników to moje ulubione letnie zajęcie.