Linkowanie wewnętrzne – najważniejsze zasady

Strategiczne linkowanie wewnętrzne jest metodą szczególnie ważną w marketingu treści. Linkowanie wewnętrzne to jeden z najprostszych i najpopularniejszych sposobów na zwiększenie atrakcyjności strony pod kątem optymalizacji SEO. Dodatkowo, wewnętrzne linki do artykułów na blogu i innych treści to coś, co można wykonywać na bieżąco. Umieszczenie tego typu linków na stronie umożliwia robotom indeksującym znajdowanie stron internetowych i pomaga użytkownikom w poruszaniu się po witrynie.

Czym są linki wewnętrzne?

Linki wewnętrzne to łącza przechodzące z jednej strony w danej domenie do innej witryny na poziomie tej samej domeny. Linki te są powszechnie używane, jeśli chodzi o główną nawigację strony.

Jaki jest cel linkowania wewnętrznego?

Linkowanie wewnętrzne jest przydatne z trzech powodów:

  • pozwala użytkownikom poruszać się po stronie internetowej
  • pozwala ustalić hierarchię informacji dla danej strony internetowej
  • pozwala w rozprzestrzenianiu strony wokół innych konkurencyjnych oraz zwiększa jej pozycję w rankingach

5 najważniejszych zasad linkowania wewnętrznego 

1. Twórz strony wewnętrzne
Aby utworzyć wiele linków wewnętrznych, niezbędne jest posiadanie większej liczby wewnętrznych stron. Jeśli potrzebujesz pomocy, chętnie zaoferujemy wsparcie: https://midero.pl/home/www/. Pierwszym krokiem do odpowiednich działań związanych z linkami wewnętrznymi jest opracowanie strategii marketingowej dotyczącej samej treści umieszczanej na stronie. Gdy treści jest dużo, automatycznie generuje się większa ilość linków do połączenia. Im więcej linków, tym lepsza strategia wewnętrznego linkowania. Pamiętaj jednak, żeby tworzyć strony wartościowe, które użytkownicy chcieliby udostępniać oraz aby nie przeoptymalizować strony zbyt dużą liczbą odnośników. Linki na podstronie powinny być zróżnicowane, nie warto też zamieszczać ich więcej niż jeden na rozbudowany akapit.

2. Używaj anchor text i atrybutów alt
Używanie anchor text, czyli tekstu kotwicy jest bardzo proste. Tekst w linku powinien odpowiadać docelowym słowom kluczowym na przywoływanej stronie i – co najważniejsze – być trafny. Użycie anchor text zwiększa pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Jeśli w swoim tekście używasz również obrazów, upewnij się, że obraz jest prawidłowo opisany i oznaczony tagami alt. Za pomocą atrybutów alt osoby niewidome mogą dowiedzieć się za pomocą specjalnych czytników co kryje się pod umieszczonym obrazem.

3. Dobre połączenie to konieczność
Najlepsze i najbardziej naturalne linki w strategii content marketingu to te, które tworzą strukturę witryny: strona główna, kategorie i poszczególne podkategorie. Postępuj zgodnie z zasadą, żeby linkować tylko do wybranych stron twojej witryny. Zwiększy to ogólną ilość jej wyświetlania.

4. Opracuj podejście ukierunkowane na użytkownika
Dodawaj więcej wartościowych treści i pożądanych informacji na swoją stronę, aby odwiedzający spędzili na niej jak najwięcej czasu. Ci, którzy opanowali sztukę wewnętrznego linkowania, udowadniają, że prawidłowo ustrukturyzowana wewnętrzna strategia łączenia poprawia zaangażowanie użytkownika. Upewnij się, że menu główne jest skoncentrowane na użytkowniku. Zwiększenie wygody odwiedzających to najważniejszy czynnik każdej kampanii SEO.

5. Optymalna liczba linków wewnętrznych to…
Nie ma takiej liczby. Linkowanie wewnętrzne powinno być zrównoważone. Ważne jest utrzymanie równowagi pomiędzy linkami przychodzącymi a wychodzącymi. Można dodawać wiele linków, ale należy upewnić się, że każdy z nich jest zorientowany na użytkownika i pasuje do publikowanych treści. Przed każdym umieszczeniem wewnętrznego linku należy dobrze przeanalizować ten krok.