Czym jest marketing szeptany? Wszędzie tam, gdzie ktoś wspomni o Twojej firmie, specjaliści od buzz marketingu włączą się do dyskusji. Będą obserwować każde forum i witrynę, na której ktoś wspomni o Twoim produkcie bądź usłudze. Zaplanują monitoring mediów społecznościowych oraz porównywarek cen i blogów, aby skutecznie realizować strategię kreowania pozytywnej opinii o Twojej firmie. Przekazem szeptanym będą wzbudzać zaufanie i pozytywnie wpływać na reputację Twojej marki.
Buzz marketing wychodzi naprzeciw potrzebom konsumentów, którzy samodzielnie szukają wiadomości w internecie. Powierzając kampanię specjalistom od marketingu szeptanego możemy być pewni, że zadbają oni o to, aby użytkownicy nie natrafili na nieprawdziwe informacje lub niesprawiedliwe opinie, które mogą szkodzić wizerunkowi Twojej organizacji. Prowadząc kampanię buzz marketingu wiedza na temat Twojej oferty oraz charakterystyka usług i produktów są przekazywane zainteresowanym osobom. Word of Mouth Marketing nie oznacza nachalnego, odrzucającego promowania, lecz stałą obecność w środowiskach potencjalnych klientów. W zależności od branży i specyfiki marki, ta strategia marketingowa może się okazać skuteczniejsza od – dla przykładu – reklam wykupywanych na stronach internetowych.