PPC, czyli reklama pay per click (płać za kliknięcia), to jeden z modeli rozliczania kampanii reklamowej w wyszukiwarkach internetowych. Kampania linków sponsorowanych wyświetlonych w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej oraz na urządzeniach mobilnych jest skutecznym sposobem dotarcia do konkretnej grupy docelowej. Dzięki możliwościom ustawienia zasięgu oraz częstotliwości wyświetlania reklamy nasz przekaz trafi do wybranych osób w momencie, gdy właśnie podejmują decyzje zakupowe. Odpowiednia konfiguracja kampanii Google Adwords i jej sprawne prowadzenie gwarantują wysoki zwrot kosztów inwestycji.
Co zrobić, aby poznać swoich użytkowników i jeszcze lepiej dopasować do nich kampanię reklamową? Tutaj z pomocą przychodzi analityka webowa, która bada zachowanie osób odwiedzających witryny internetowe. Dzięki konfiguracji konta Google Analytic możemy się dowiedzieć, w jaki sposób ktoś trafił na naszą stronę oraz jak długo na niej przebywał. Szczegółowa analiza zachowań użytkowników pozwoli nam poznać tzw. wąskie gardła, czyli miejsca, w których ktoś porzuca proces zakupowy lub opuszcza stronę www. Dane zawarte w raportach służą także analizie kanałów sprzedaży w celu ich udoskonalenia i optymalizacji.