Categories
Marketing

O ile w mediach społecznościowych liczba polubień strony jest łatwa do zliczenia i przeanalizowania, o tyle w witrynie internetowej należy wdrożyć specjalne narzędzia analityczne. Aby dowiedzieć się, czy strona internetowa cieszy się dużym zainteresowaniem, należy aktywnie śledzić i monitorować każdy generowany na niej ruch. Na samym początku definicja ruchu na stronie może być nie do końca jasna i zrozumiała. Jednak coraz więcej osób, zakładających własne witryny firmowe, zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że prawdziwy sukces biznesu zależy w dużej mierze od aktywności użytkowników przeglądających firmową witrynę.

Jak zdefiniować ruch na stronie?

Ruch na stronie to nic innego jak liczba aktywnych użytkowników, którzy przeglądają daną witrynę internetową, spędzając na tej czynności określony fragment czasu. Kiedy ktoś odwiedza oficjalną stronę firmy, przy okazji klikając w umieszczone w niej linki, zdarzenie jest rejestrowane i nagrywane. Taki mechanizm umożliwia wykreowanie wyobrażenia o popularności strony internetowej oraz wskazuje na obszary cieszące się największym zainteresowaniem wśród użytkowników.

Dzięki analityce ruchu na stronie możemy dowiedzieć się:

  • skąd pochodzi dany ruch (miejscowość, kraj)
  • jaka jest najlepsza pora dnia/dzień tygodnia na publikowanie treści na stronie, które będą przyciągać potencjalnych klientów
  • jakie typy stron lub postów generują największy ruch
  • po jakich słowach kluczowych użytkownicy wyszukują firmę i trafiają na jej stronę.

Dlaczego ruch na stronie jest tak ważny i po co śledzić klientów?

Z prostej przyczyny. Jeżeli nasza strona internetowa nie generuje ruchu, tym samym nie przyciąga odwiedzających. W tym przypadku nie jesteśmy w stanie generować sprzedaży internetowej ani dążyć do celów wyznaczonych na początku działalności. Istnieje wiele powodów, dla których należy zacząć brać pod uwagę znaczenie ruchu na stronie, najważniejsze z nich to:

  • Generowanie ukierunkowanego ruchu na stronie zwiększa przychody firmy i przyczynia się do jej rozwoju
    dzięki temu, że ruch pochodzi w większości od docelowych użytkowników lub osób, które są zainteresowane tym, co sprzedajesz lub promujesz, częściej pozostajesz w ich pamięci jako firma warta polecenia. Przekłada się to na bezpłatną promocję twojej firmy.
  • Wydłużenie czasu, jaki dana osoba spędza na twojej stronie, zwiększa prawdopodobieństwo tego, że zarejestruje się ona w twoim biuletynie, newsletterze lub otrzyma treści promocyjne, które zbudują między wami długotrwałe relacje biznesowe.

Co zrobić, aby uzyskać większy ruch na stronie?

  • upewnij się, że na twojej stronie regularnie publikowane są wysokiej jakości treści oraz wszelkie nowości, których nie znajdzie się u konkurencji
  • korzystaj z sieci społecznościowych, by zyskać na pozycji swojej firmy, umieszczając link do strony na Twitterze, Facebooku, LinkedIn lub innych popularnych portalach społecznościowych
  • skutecznym sposobem zwiększenia ukierunkowanego ruchu na stronie jest optymalizacja całej zawartości dla wyszukiwarek. Dzięki temu osoby, które są zainteresowane twoją witryną lub docelowi użytkownicy będą mogli odnaleźć twoją stronę. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to największy czynnik generujący długoterminowy sukces biznesu online.