Cechy dobrego zaplecza SEO

Chcesz, aby Twoja witryna internetowa wyświetlała się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania? Jednym ze sprawdzonych sposobów, który pomaga w osiągnięciu tego celu są zaplecza SEO. Czym właściwie są i jak wyłonić te najlepsze, podpowiadamy w dzisiejszym artykule.

Czym jest zaplecze SEO?

Zaplecze SEO zazwyczaj rozumiane jest na dwa sposoby. Pierwszy z nich mówi o ogóle odnośników do naszej strony internetowej, które zamieszczone są w różnych miejscach w internecie – na forach, blogach, katalogach firm czy w mediach społecznościowych. Drugi sposób rozumiany jest znacznie bardziej wąsko. O zapleczu pozycjonerskim mówi się w kontekście osobnej strony, na której publikowane są artykuły pisane przez copywriterów. Najczęściej są one ściśle powiązane z branżą, której dotyczy właściwa strona www, przez co mamy możliwość pozyskania wartościowych linków do niej. Dzięki takiemu działaniu zaplecze SEO daje możliwość nie tylko samego pozyskania linków zewnętrznych prowadzących do naszej witryny, ale również podniesienia jej pozycji w wyszukiwarce, tym samym budując jej wartość i zwiększając autorytet.

Agencje, które zajmują się pozycjonowaniem, takie jak Midero, posiadają od kilku do kilkudziesięciu własnych zapleczy tematycznych, na których umieszczają teksty i linkują do stron klientów. Dzięki takiemu rozwiązaniu klienci nie muszą martwić się o budowanie własnego zaplecza od podstaw. Całą pracę mogą zlecić specjalistom, którzy posiadają wiedzę i możliwości techniczne, by budować i stale aktualizować zaplecze.

Dobre zaplecze SEO powinno posiadać wartościowy content

Dobre zaplecza SEO wyróżniają się wartościowym contententem. Co to oznacza w rzeczywistości? Przede wszystkim treści, które dostarczają użytkownikom realnych wartości. Mogą być to krótkie poradniki czy interesujące artykuły, ważne jednak, aby były dopasowane do naszej grupy docelowej. Jest to istotne, ponieważ pomaga w zbudowaniu grona odbiorców, które regularnie odwiedza stronę.

Zaplecze SEO tematycznie związane z naszą witryną

Aby zbudować wizerunek eksperta w swojej branży, należy dbać o to, aby zaplecze SEO było tematycznie związane z właściwą stroną www. Dzięki temu zyskujemy na wiarygodności, linkując bardzo naturalnie do strony o podobnej tematyce lub sklepu internetowego z powiązanymi produktami.

Oprócz związku z tematyką warto również zwrócić uwagę na aspekty wizualne. Doświadczenia użytkownika są niezwykle ważne, a poziom stron zapleczowych z roku na rok jest coraz wyższy.

Czym jeszcze powinno wyróżniać się dobre zaplecze SEO?

przyjazną dla klienta szatą graficzną – wpadającą w oko i pamięć, ale również spójną z założeniami i celami marki;

intuicyjną nawigacją dla użytkownika – użytkownik powinien swobodnie poruszać się po zapleczu, zupełnie jak po stronie www;

responsywnością;

logicznym układem elementów na stronie;

zgodnością z dobrymi praktykami i zasadami SEO;

bezpieczeństwem – zaplecze powinno mieć certyfikat SSL, aby nie budzić obaw odwiedzających.

Proces budowy własnego zaplecza może kosztować mnóstwo energii, czasu oraz środków finansowych. Midero posiada wiele tematycznych zapleczy, które mają bogatą historię i zaprojektowane zostały z myślą o użytkownikach. Chcesz mieć pewność, że oddajesz swoją stronę w ręce specjalistów? Skontaktuj się z nami – omówimy strategię dla Twojej witryny i sprawimy, że Twój biznes nabierze rozpędu.